Tuesday 28 August 2012

Cinta


Seringkali aku dengar masalah cinta yang diluahkan oleh rakan-rakan. Tak terlepas juga dari alam maya. Tapi aku tak boleh tolong, sebab aku tak mengalaminya.

Cinta tu sakit, happy, sedih, pahit. Aku, tak rasa semua benda tu. Aku tak macam nak rasa pun benda tu.

Kadang-kadang aku pelik, kenapa diorang frust sangat bab bercinta ni? Tapi aku padamkan sumer perasaan tu. Takut aku dapat karma pulak.

Kat sekolah, takde sorang pun yang aku minat. Hah pelik? Memang tak pelik. Sebab macam tah hape-hape.

Mungkin sebab aku tak nak sesakkan hati. Mungkin aku tak busy body. Mungkin aku cuma buat hal aku. Ada certain manusia je faham pasal aku.

Kadang-kadang aku boleh berubah watak. Tak semua orang tu boleh jangka apa yang aku lakukan seterusnya.

Nak kata aku innocent tak pernah bercinta, tak semua manusia yang tak kapel tu innocent.

I've told to myself, stay cool whenever you are. Cayelah cakap aku, being cool is great. Cool tak misteri, cool itu cool. Takde istilah yang boleh gantikan makna perkataan cool tu.

Aku ada member yang ada masalah frust giler giler pasal lep lep ni. Apa yang aku boleh cakap...

"Pak Cik Pijan, stay strong. Paling penting stay COOL." :DD

Oh jangan pelik, aku suka panggil orang pak cik. Tak kira laki atau pompuan.

No comments: