Thursday 16 May 2013

Anime, gothic

Assalamulaikum,

Yeah aku baru lepas gian melukis. Beberapa harini aku ngantuk. Tido sampai ke tengah hari. Berjaga pada waktu malam. Aku sesuai kot kalau keje pak guard. Tak tido malam dah sebahagian dari hidup aku. Ye yelah tu. Bila mata jadi panda. Keluar eye bag. Kutuk diri sendiri. Macam bangang. *Slap my face.

Setiap pelukis ada style tersendiri. Macam tulisanlah, ada yang senget benget, ada yang besar-besar, bersambung. Bezanya tulisan ni kalau dah cakar ayam orang akan kata buruk. Jawapan direct terus. Kalau lukisan pulak, ade pendapat masing-masing. Ada yang mengatakan "Oh lukisan itu sangatlah huduh macam kau!" ada pulak yang kata, "wah lawanya!" Ikut style yang mereka prefer.

Ada yang suka style loli. Ada yang suka style pakai baju sekolah. Ada style perempuan kawaii. Ada yang suka style lelaki cool. Macam-macam ada.

Itu teori aku mengenai lukisanlah. Aku main hentam jer ni. Tak taulah korang paham ke tak, sebab aku paham. Hahaha!

Baru-baru ni aku dah jumpa style sendiri.

just some random sketch. original character. 

Rasenye lukisan aku sesuai style gini kot. Ala-ala gothic sikit. Pergh, baru rase ade identiti. Nak banyakkan lagi lukisan macam ni in the future. Yang ni pun aku planning nak transform kan dia jadi digital art. Hati-hati, die ade weapon. Scythe di belakang! Ho ho ho tak sabo!

Aku perasan mak aku selalu cakap style lukis aku ganas-ganas. berbeza dengan adik perempuan aku yang lukisan agak girlish.

Aku tak pernah lukis perempuan comel. Lukis gambar perempuan kawaii sangatlah susah oke? Sebab tu kebanyakkannya gambar lelaki. Aku pun sebenarnya takdelah ganas orangnya. Cuma aku lebih prefer style yang buatkan aku different. Selalu masuk group nampak style laki comei, nampak yang sama. Yang unik itu sangatlah susah dijumpai.

Yeah i'm a girl, i don't mind to be unique. I can grab people's attention in my own weirdness ways. Koh koh koh

p/s: kepada yang follow, mekasey. Akan aku terjah blog korang pulak. Oh yeh, ramai pulak komen pasal lukisan anime aku, especially kat entry lama-lama. Kate meltinglah apelah, request suruh aku buat chibi untuk dioranglah. Korang ni saje je kan macam nak suruh aku buat. Aku pun bukannya tak nak. Kalau boleh nak jer buat. Terfikir pulak aku.. Patut ke aku buat segmen bagi chibi free? Mati kepengsanan lah aku macam tu, bulan ni aku busy nak uruskan semua pendaftaran ke kolej. I'm sorry guys T_T

4 comments:

Uks world said... [Reply to comment]

lukisan tuh ade seni lah.. hampir same pulak ngan lukisan kawan akak.. ;)

Mia Liana said... [Reply to comment]

ok ni... ada seni..

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@uks world hampir sama ehh... style die mesti ala2 gothic. tak pun ganah2 boh ;D

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@Mia Liana saya pun rasa begitu jugak. bahahaah