Wednesday 10 April 2013

Ketua tingkatan

ayayayayaya!!!

Ssup.

Kau orang dah dengar pasal mamat-mamat tak cukup umur membelasah ketua tingkatan? Serius aku tak berapa ambik port sangat pasal bab-bab budak jantan bergaduh ni. Biasalah kan, budak lelaki.

Tapi disebabkan budak tu sebut, "nama aku Lan, budak-budak panggil aku Lan***."

LOL. Yang hujung tu aku tokok tambah sendiri. Agak jahanam di situ.

Jadi aku jadik tertarik dengan isu buli-membuli ni.

Sini aku nak buat sikit ulasan pasal perkara ni. Kau orang sendiri pergi facebook tengok video kalau nak yang lebih nyata.

Geng-geng Lan todak tu baru form 3.

Selepas mereka buat pelbagai-bagai gaya mimik muka kat henfon mereka terus belasah budak tu.

Budak tu pun terus mendefensekan diri. Dia pergi ke bahagian penjuru tu.

Sambil diorang belasah cukup-cukup ketua tingkatan tu masih tak melawan.

Oke ini komen aku.

Diorang pergi rakam kejadian itu, pastu upload. Sampai page PDRM sendiri share video tu. Memang hot topik satu Malaysia arr.

Part ni aku tak paham, apsal diorang rakam bende ini. Haaa yang ini memang aku tak paham. Adakah diorang ni memang teringin nak berlakon dalam movie Juvana sampai sanggup buat perkara-perkara begini? Hudoh ohh hudoh sungguh perangai.

BANGANG ABADI.

Kalau hangpa ada teloq fight 1 vs 1 lah. Kerat teloq hang kang baru tau hahaha.

Yang ketua kelas ni giler kebal jugak sebab tak melawan. Nampak rilek jer. Diorang belasah tapi die tak tumbang-tumbang langsung. Steady brader.... steady....

RESPEK KETUA KELAS. Kompem memang dapat title hero budak nih.

Kat kelas aku pun ade species budak macam ni. Membuli budak tu, tapi budak tu tak melawan. Kesian agak kesian jugak. Tapi sebenarnyakan, budak yang tak melawan tu kuat. Cuma tak show off sangat, tak macam budak-budak tu yang terkinja-kinja macam beruk.

Bagi aku mungkin sebab banyak pengaruh movie gangster kat Malaysia ni. Aku tak tau apa relevannya kau buat movie genre belasah-membelasah orang ni. Terima kasihlah kepada director malaysia sebab berjaya melahirkan insan yang berakhlak mulia ini. Kudos to you guys! Ikhlas dari hati ni woi... Pasni buat lagi citer ni banyak-banyak lagi. Biar 1 Malaysia ni jadi gangster. Biar 1 Malaysia jahanam.

Pastu diorang ni yang dimanjakan sangat. Kalau kat sekolah cikgu cubit sikit dah report parents. Parents pulak nak saman. Beza dengan parents zaman dulu yang sangat mengalu-alukan belasah anak-anak murid, supaya berakal sikit. Jangan sampai mati anak orang tu sudahlah.

Ini pulak aku dengar cerita cikgu dah tak boleh marah, pukul, denda. Kalau macam tu baik anak kau tak payah sekolahlah mangkuk! Pergi duduk rumuah buat apa yang patut. Bukannya menyusahkan orang.

Normallah brader cikgu tu denda anak murid. Kalau tak memang tak jadik oranglah. Setakat pukul kat tangan apalah sangat. Tak main dah berdiri atas kerusi dengan meja ni. Aku zaman-zaman dulu dah kena libas pakai buku kat muka. Kena rotan. Kena sebat kat punggung. Kena denda duduk tengah panas. Kena pukul kat bahagian mata. Tumbuk pun pernah kena. Kena lempang kat muka. Kena pukul kat kepala. Kena pukul kat belakang. Ketuk ketampi sampai 300 kali. Sampai ada cikgu tu ada tarik tudung aku. Kiteorang kena treat macam askar. Tak cukup dengan cikgu, kat rumah pun aku kena belasah. Berlebam-lebam semua badan aku. Tengok sekarang? Aku sihat walafiat lagi. Tak matilah weh. Tolonglah jangan jadi budak lembik. Jadi gagah perkasa sikit boleh tak wahai anak-anak muda?

Sekarang? Cikgu yang lagi takut dari murid! Masalah kecik pun susah nak handle. Nak denda takut rosak anak orang. Apa nak jadikla. Ai siyesli donno wat tu sei.

Dalam hal ni aku tak salahkan parents dan guru 100%. Anak dah besaq panjang pun sepatutnya boleh pikiaq sendirilah. Dah boleh bezakan antara yang keruh dan yang jernih. Itulah gunanya akal. Jadi pakai sebaiknya. Bukannya jadi manusia keldai. Suka memperbodohkan diri sendiri.

Oh btw, korang nak tau apa sebab diorang belasah budak ni? Sila sediakan diri anda sebab ketua kelas ni memang buat kesalahan yang terhamatlah besar.

cr: Kepala Hotak Kamu

Sebab henpon!! Kau tahu tak henpon tu umpama nyawa aku?! Haahahahahaaha!!

GO KILL YOURSELF.


8 comments:

Anonymous said... [Reply to comment]

Hek eleh.. Tuan pnya blog ni lagi bodoh.. Nak kaitkan dengan cerita lama ko plak.. Apa ke hal.. Kalau kena kat adik ko anak ko ko nak relax2 mcm ni ke? Puiiiiii.. Bangang punya blogger.. Sampah masyarakat..

Anonymous said... [Reply to comment]

Actually entry kau bagus. Design simple, bahasa mudah paham. Tapi memang kau silap p promote blog hang dekat page tu. Kalau dah semua hater kat situ, hang pulak dok promote situ, memang tunggu komen2 busuk jela dik. Harap bersabar dengan komen2 lepas ni.

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

Lol. Kalo boleh aku nak kaitkan sumer citer lama aku kat sekolah. Ye, sbb aku pernah merasa kene buli. Dan thank god aku boleh relax sbb adik aku bkan species tgk citer kl gangster dan juvana yg tak berpekdah tu. Satu benda yg aku x paham budak2 skang ni adalah mereka diorang buat benda tak pkir dulu. Dan benda yang aku rasa paling bangang adalah bile diorang membuli dan mengupload. Jd mmg diorang mintak kene hentamlah. Salahkan diri sendiri haha.

Aku tak taulah kau butthurt ke ape. But thanks anyway sbb luangkan masa dan bc entri ni. Aku akan lg suke kalo ko letak nama atau nickname dpd menjadi pengguna anonymous :D

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

But i just can't... Aku kene jugak promote bende ni kat page tu. D:

aku dah tau mesti ade jer komen macam tu masuk. Jadi sudahku siap diri ini secara mental. Haha. Lama tak cari pasal dgn budak2. Kahkahkah

A. said... [Reply to comment]

I know I shouldn't say this tapi part "go kill yourself" memang tak tahan. Pecah perut. Super sarcastic.

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

Hi A. Ek ek? Part tu sarcastic la kot sebab memang tu apa yg i fikir masa tu. Haha. Anyways, thanks sbb singgah dan komen yg molek2. :DD

Sitikusmati said... [Reply to comment]

Wey, ko pompuan ke? Hahahahaha. Aku hengat ko ni laki-laki tadi. Ko ni ala-ala gangster sikit tak? Yelah, sebab dah selalu dibuli dulu-dulu. Ekeke.

Tapi, memey tak patutlah budak-budak ni belasah ketua kelasnya tu. Mujurlah ketua kelas tu kuat tak tumbang pun kena belasah. Buat penat je beria belasah dia, wakakaka.

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

Haha. I'm a girl man. Nampak kasar sbb aku pakai ayat gangster. Bengang kot dengan budak2 ni.

No i'm not a gangstahh. Walaupun kena buli, aku still mcm other teenagers girls. Not girlish. Well atleast aku dah tau cara mendefensekan diri. Mangsa pembuli ni dah banyak belajar tahu? Aku dah jadi lebih kebal dpd lembik. Takdelah kene cubit serupa nak report mak. Tolol hape?

Aku nak bgtau ni aku tak brp nak takut sangat kat budak2 gangster. Mereka sma mcm kite, cume berlagak gangster. Kadang2 ade jugak yg lari x cukup tanah nampak cikgu disiplin. Lol. Tu tersesatkan diri ke sekolah samseng. Anyway geng2 lan todak, welcome to henry gurney. Haha

sebenarnya yg tukang tumbuk tu yang lemah. Pukul mcm bapok mcm mana nak tumbang. Kahkahkah.

Oh ye gangster ni kuat sentap tau. Mereka tak boleh tahan troll. Like, why so serious? Nampak x komen atas sekali? Konco2 die kot. Berasap giler punggung. Lol