Wednesday 12 December 2012

Anime

Wayauwah ramai betul update pasal tarikh 12.12.2012. Aku ada kazen sorang ni, cantik jugak tarikh lahir die; 9.9.1999. Sumpah tak tipu. Tapi bagi aku, tarikh paling lawa adalah 25.11.1995 wakaka jilake tak tahu malu punye orang!

Pada cuti sekolah ni mesti bosan tak tahu nak buat apa kan? Jadi apa perkara kebiasaan yang korang buat bila datangnya penyakit bosan ni?

Bila aku bosan. Satu perkara yang aku akan buat adalah melukis. Bukan melukis macam budak-budak seni, tapi Anime. Sebab apa Anime? Sebab aku suka anime. Anime ni umpama melepaskan stress yang dibelenggu dalam diri ini. Sama macam layan Korean variety shows. 


Gambar ni khas untuk kawan baik aku. Dia perempuan sebenarnya, tapi dia telah mencabar aku agar melukis watak dia dalam versi lelaki. Disebabkan rasa tercabar, maka aku pun test and try. Conteng kertas ikut sedap tekak je lah.



Ramai pelik apa tema gambar ni. Sebenarnya takde tema. Aku boleh katakan agak random/pelik. Apa yang pasti adik aku cakap die ni ade iras-iras Kakashi dengan Dororo. Aku tak boleh marah dia, sebab memang betul pun kate adik aku. Hahaha



Ini gambar yang paling latest. Percubaan pertama membuat komik. Bapak oh susah! Kalau tak nampak boleh klik. Ye tu nama real aku :)

Kenapa aku tak warna? Percayalah, kalau aku tambah warna nanti bertambah hodoh artwork aku. iSuckatcolouring. 

Sekarang aku tengah dalam process buat cover timeline untuk group yang baru aku create. Siapa rasa korang seorang blogger yang cool boleh join. Ajak member-member pun boleh! Kami ahli Cool Blogger!

Ada sesiapa tak yang nak request lukis gambar? Itupun kalo korang rase artwork aku lawa. Kah kah kah! :DDDDD

13 comments:

D i n said... [Reply to comment]

wah terer la lukis anime :D

Unknown said... [Reply to comment]

akk nk request haha

Fyqa said... [Reply to comment]

Cool , guna software ke lukis anime ni ?

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@D i n tak terel sangat. masih belajar lagi

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@Iffah Afeefah boleh boleh, bg gambar dulu. baru senang keje saya, cuma ubahkan gambar akak jadi anime je. hihih

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@Fyqa memula lukis atas kertas biasa, pastu amik gambo (saya takde scanner) pindahkan ke dalam laptop. pastu kasi edit la. Saya pakai Software yang bernama Pint Tool SAI :)

Yaya Mohd said... [Reply to comment]

comel anime tu..
^,^

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@Cik Yaya mekasih. cik yaya pun comel jugak

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@cerita best thanks komen pakcik joe. dh saya dah join...

AinNawwar said... [Reply to comment]

iman. lukis la doodle utk nawwar satu. hee*muka tak malu*

http://thedreamgoddess.blogspot.com/

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@AinNawwar hahah?? kalau boleh nak jer saya buat sebagai tanda penghargaan sebab ade yang suke lukisan buruk saya. tapi bulan ni busy huhuhu T_T

AinNawwar said... [Reply to comment]

xpe2.boleh tunggu. hehe. nawwar pun baru nak berjinak dgn doodle ni. hee. tp xpndai lg la.

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@AinNawwar haha nak tgk doodle tu :D