Saturday 11 May 2013

Chibi untuk Sis Fatin Diana :)

Assalamualaikum.

Cenggini hah citer dia. Kisah aku bermula bila aku post entri first time buat Chibi kat post ni. Sis FD ada komen die nak tempah.

Wuwuwuwu~ terharu giler walaupun lukisan aku buruk giler, ade jugak manusia yang baik hati nak tempah T_T

Aku pun tolaklah tawaran tu. Sebab aku ni jenis tak berani. Lukisan kalau cincai-cincai takkan serve kat orang tu punya. Itu bukan aku ehh. Aku biler buat kerja, aku nak puaskan hati orang. Maka, aku tolak tawaran tempah itu dan offer nak bagi secara free.

Satu lagi sebab aku tak ambik tempah adelah, AKU SLOWPOKE BILA BUAT KERJA. Kerja aku semua akan tertangguh sebab i'm a slow man. Kalau ambik tempah, tak ke naya?! Ini pun sepatutnya bulan march aku kena bagi, tapi bulan 5 baru siap. Ciskek betol. Kesian akak FD.

Dahlah lepas SPM tu aku tension habis. Nak pegang kertas dengan pensil lagilah takde mood. Regaining my strength. Kononnya.

Kriteria2 chibi yang sis FD nak, dia berblouse dan bertudung. Tapi...

Jauh bebenor tersimpang daripada apa yang sepatutnya dibuat. Dari bertudung jadi freehair. Dari blouse jadi baju kurung. Ni lagi satu punya cerita. Laptop aku asyik crash. Tak save pulak tu. Crash balik, lagi sekali tak save. Repeat balik proses coloring. Ahh sakit kepala.

Kenapa free hair? Oke jujurlah aku cakap. Aku selama melukis anime ni tak pernah lukis yang bertudung, kalo lukis mesti hancur. Jadi jadilah freehair teruih. Dan masa lukis rambut tu macam lahanat jugak sebab lagi susah ghopernye. *Slap my face. Dah separuh jalan baru ko nak menyesal. Aku teruskan jer. Kang lambat2 lagi teruk. Agak rasa berdosa sebab nanti janji tak dichapati.

Bercakap pasal coloring, aku bertungkus lumus nak cari style coloring aku. Paling jilake mata dia. Bongkar semua video youtube nak cari mata yang sesuai. Berapa kali kena padam. Sekali lagi aku rasa nangis. Life aku sangat miserable sekarang ni.

Panjang2 citer ni sajer jer nak luahkan perasaan. Mehlah tengok gambonyer T_T

IL stands for Iman Lee. Chibi ini milik cik sis FD. ehehe.

Akak, maafkan saya sebab lambat siap. Maafkan saya sebab die freehair. Maaf kalau ada yang kurang. Nanti bile saya dah pro saya promise saya akan buat yang baru. Huhuhuhu. Daku sungguh rase berdosa saat ini. *sambil menitiskan air mata T_T Btw akak nanti bagi e-mail. Nak send gambar T_T

P/s: Oke dah tamat. Masuk ni aku dah 7 bulan pakai paint tool SAI. Aku akan buat satu entri berkaitan evolusi lukisan aku sepanjang menggunakan software ni. Tengok balik lukisan aku yang dulu-dulu mengucap aku dalam hati. bapak buruk lukisan.

8 comments:

Fatin Diana said... [Reply to comment]

aduhh, rasa macam susahkan adik pula. macam susah sangat pula buat doodle. sorry ea dik. apa pun chibi ni memang comel! gojes! seriously! rambut dia cantik. warna pun cantik, pink! <3
ni email akak - ftndiana@ymail.com

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@Dianaa tak susah kak, saya sendiri yang cari susah. hahaha. thank you. tak seberapa pun lukisan ni. hehehe. :DDDDD

| CIKZEK | said... [Reply to comment]

omaigoddd comel gilaaaa kottt ^^ akk nk tmpah la klo cmni :)

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@♥ CIKZEK ♥ ahh ahh nak tempah?? saya ada plan jugak bukak bisnes chibi ni. InsyaAllah..... :D

Nadiaraflee said... [Reply to comment]

seriously sgt comel.

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@Nadiahtul Asyikin Lee thank you! :D

Fiqa Nsz said... [Reply to comment]

Seriously cantik. Terbaik la!
Eh awak jemput singgah blog fiqa. :)
http://fiqansz.blogspot.com

P/s: nak satu jugak boleh? Haha

Al-Iman Lee said... [Reply to comment]

@Fiqa Nszhehe mekasey! ok i'll check it out ur blog.

nak?? hahah? ngeh ngeh buat yg satu ini pun dah pening tau. sbb saya slowpoke orangnya XD